De JG hebben veel moeite met het kruis. Ze vinden het “heidens” en een symbool van afgoderij. Russel en Rutherford hadden blijkbaar veel minder moeite met het kruis en al evenmin met een ander symbool van occultisme: de pyramide van Gizeh. De fascinatie van Vrijmetselaar CT Russel voor dit bouwwerk kwam tot uitdrukking in het grafmonument dat Rutherford ongeveer een jaar na de dood van Russel op zijn graf liet plaatsen.
Het graf is te bezichtigen op de Rosemont United Cemetery at Allegheny, North Hills area of Pittsburgh. www.freeminds.org, waarvan wij deze informatie vandaan gehaald hebben, geeft een goede plaatsaanduiding voor het graf en het monument.
Begrafenis-instructies
“Ik wil begraven worden op het grondstuk, eigendom van het Genootschap, op de Rosemont United begraafplaats. Alle organisatorische details met het oog op de begrafenisdienst, laat ik aan de zorg van mijn zuster, mevrouw M.M. Land en aan haar dochters, Alice and May, of aan hen die mijn overleven met assistentie en het advies van de coöperatie van broeders, als ze dat zelf verlangen. In plaats van een gewone begrafenisplechtigheid, verzoek ik dat een aantal broeders, gewend aan het spreken in het openbaar, elk een paar gedachten spreken. De dienst moet zeer eenvoudige en met weinig kosten zijn en moet gehouden worden in The Bible House Chapel of elke andere plaats die gelijk geschikt blijkt te zijn.” (Jehovah’s Witnesses In The Divine Purpose, 1959, p. 62)
Boodschapper van Laodicea Grafmonument
Op de grafsteen van Russel staat te lezen dat hij werd gezien als de “zevende Boodschapper” oftewel de “Boodschapper van Laodicea”. (Openbaring 3:14)
De eerste zes zijn ook door het WTG genoemd: Paulus, Johannes, Arius, Waldo, Wycliffe, Luther.
(The Finished Mystery, Karatol edit., 1918, p. 64)
Zie ook: Was Russel lid van de Vrijmetselarij?
Vrijmetselaar CT Russel
Vrijmetselaar CT Russel
In de uitgave van 1984 kozen de NWT-vertalers in Hosea 12:14 ervoor om ‘Grootmeester’ te gebruiken, en ook in Maleachi 1: 6 zien we meester voor hetzelfde gebruik. Dit is sindsdien aangepast in de editie van 2013, waar de Watchtower-organisatie terugkeert naar de meer algemene “heer” die in Bijbelvertalingen wordt gezien.
Blijkbaar is de rechtvaardiging voor de uitdrukking “Grootmeester” gebaseerd op het feit dat het oorspronkelijke woord voor heer meervoud, duidt op majesteit. Toch lijkt het, gezien de verraderlijke maçonnieke aanwezigheid in het Bethel-establishment, nauwelijks toevallig dat de gekozen uitdrukking – Grootmeester – ook een eretitel is onder vrijmetselaars. Dezelfde maçonnieke invloed is te zien in het gebruik van de term ‘lerenden’.
‘Caleb’ en ‘Sophia’ – de namen van de kleine cartoon ‘leerders’ van het Wachttorengenootschap – ook de namen zijn van twee vrijmetselaars-lodges in de VS. “Caleb Butler” is de officiële naam.
Vrijmetselarij, in al zijn takken, is een religie. Het is echter geen christelijke religie, maar vindt zijn oorsprong in de donkerste mysteries van Babylon en Egypte. In de moderne tijd wordt de Vrijmetselarij gerund door de Britse Kroon, vooral sinds de Amerikaanse Burgeroorlog en de prominente satanist, de Schotse Ritus Mason, Albert Pike, van drie wereldoorlogen.
Vrijmetselarij lijkt het mechanisme te zijn waarmee het beest belangrijke en invloedrijke instellingen, waaronder religies, infiltreert en ondermijnt. Vrijmetselarij is het middel waardoor de hoer de koningen van de aarde verleidt. Dat zou zeker de recent overleden Billy Graham zijn vriendschap verklaren met elke Amerikaanse president sinds Harry Truman. Gezien de vrijmachtige invloed van Bethel is het geen wonder dat het Wachttorengenootschap 10 jaar lang in een geheim partnerschap met de Verenigde Naties was betrokken.
Talloze moderne religieuze bewegingen werden gestart door hoge vrijmetselaars. Dat omvat de heiligen der laatste dagen , ook wel mormonen genoemd. De Scientology Kerk gebruikt maçonnieke symbolen als logo. Adventistische sekten, die Russell sterk hebben beïnvloed, hebben hun vrijmetselaarsgeruchten. Het zou zeker iets heel bijzonders zijn als het Wachttorengenootschap niet geïnfiltreerd zou zijn door de maçonnieke agenten van Londen.
In zijn brieven aan de zeven symbolische gemeenten die vóór zijn terugkeer op aarde, onthult Jezus de aanwezigheid van een karakter genaamd Bileam, “die Balak leerde om een struikelblok te slaan voor de zonen van Israël, om dingen te eten die aan afgoden waren geofferd en om seksuele immoraliteit te plegen”.
Als een ijsberg, is de maçonnieke aanwezigheid in het hart van de organisatie veel uitgebreider dan de louter zichtbare symbolen waarmee ze zichzelf willen onthullen – inclusief subliminalen. Gezien het feit dat de hoer van Babylon ook seksuele immoraliteit begaat met de koningen van de aarde, moet niet worden verondersteld dat de moderne “Bileam” in de gemeente van Christus letterlijke seksuele immoraliteit bevordert; maar eerder, spiritueel. Hoewel het beleid om pedofielen te beschermen tegen blootstelling en vervolging zeker een vorm van het bevorderen van perverse seksuele immoraliteit is, is de invloed van Bileam ook waarneembaar doordat hij de ‘leerders’ leert hoe ze de organisatie moeten aanbidden. En ongetwijfeld wordt Bileams invloed uitgeoefend door zijn leeftijdsgenoten, door hen te leren vriendschap te zoeken met de mannen van invloed in de wereld.
We mogen van de Grootmeester onder Jehovah’s Getuigen verwachten dat hij zijn taak vervult om de ondergang te bewerkstelligen. Geprofeteerd door Jesaja op een punt in de toekomst: “Want uw handpalmen zijn vervuild met bloed en uw vingers met dwaling. Je lippen spreken leugens en je tong mompelt ongerechtigheid. Niemand roept om gerechtigheid, en niemand gaat naar de rechtbank in waarachtigheid. Ze vertrouwen op onwerkelijkheid en spreken wat waardeloos is. Ze bedenken problemen en brengen geboorte aan wat schadelijk is. Ze broeden de eieren van een giftige slang uit en ze weven het spinneweb van een spin. Iedereen die zijn eieren eet, sterft en het ei dat verpletterd wordt, ademt een adder uit. Hun spinneweb zal niet als een kledingstuk dienen, noch zullen zij zich bedekken met wat zij maken. Hun werken zijn schadelijk en daden van geweld liggen in hun handen. Hun voeten rennen om kwaad te doen, en ze haasten zich om onschuldig bloed te vergieten. Hun gedachten zijn schadelijke gedachten; ruïne en ellende zijn op hun manier. Ze hebben de weg van vrede niet gekend en er is geen rechtvaardigheid in hun sporen. Ze maken hun rijbanen krom; niemand die erop trapt, zal vrede kennen. Dat is waarom gerechtigheid ver van ons verwijderd is en gerechtigheid ons niet overvalt. We blijven hopen op licht, maar kijk! er is duisternis; voor helderheid, maar we blijven lopen in de schemering. We tasten naar de muur als blinde mannen; zoals die zonder ogen blijven we tasten. We strompelen rond de middag als in de avondduisternis; onder de sterken zijn wij net als de doden. “- Jesaja 59: 3-10
Een copie met aanpassing voor logische zinsopbouw uit:
https://e-watchman.com/
Waarom laat de JG in hun bijbel uit de oorspronkelijke teksten van de wereldvertaling van de Bijbel.