Jehova Getuigen zijn met enige regelmaat onderwerp van humor. Ze worden zelfs gebruikt om met humor producten aan de man te brengen. Bijvoorbeeld in deze reclame van het automerk Citroën. Hij is al weer een aantal jaren oud. De bekende acteur/zanger Jeroen van Koningsbrugge speelt ook in deze reclame heel overtuigend. Zo kennen we hem van latere tv-producties. Citroënreclame Jehova Getuigen
De reclamemakers hebben de bekende kenmerken van Jehova Getuigen leuk benut in deze reclame. Uiteraard komt ook “de voet tussen de deur” (even snel) langs en de verbazing van de twee Jehovah Getuigen – waarvan de man natuurlijk een lange regenjas draagt – op een positief antwoord op de vraag: “heeft u even tijd?” komt goed over. Ze krijgen zelfs koffie aangeboden, zodra de deur open gaat.
Neem direct de leiding in het gesprek!
We kunnen er ook nog wel wat van leren in hoe een gesprek met Jehovah’s Getuigen het beste aangepakt kan worden. Neem direct de leiding in het gesprek! En dan wat mij betreft niet over een auto maar over de dingen die er toe doen. Vertel hen bijvoorbeeld direct hét Evangelie, want dat kennen ze niet, ondanks dat zij u wel mooie plaatjes van een paradijsaarde voor houden. De Jehova Getuige aan uw deur komt echter met een ander “evangelie”. Het is geen Bijbelse Boodschap, maar menselijke leringen, dwingend opgelegd door het wachttorengenootschap, dat zetelt in de Verenigde Staten. Hun marketing werkt volop, wees daarop bedacht en weet dat reclame niet een nauwkeurige weerspiegeling van de werkelijkheid is.
Toch leuk om de video te bewaren en af en toe nog eens te bekijken, wel jammer dat de kwaliteit van deze Youtube video te laag is.
Hoewel ik ook wel weet dat niet elke Jehova Getuige er zo uitziet en dat het een en ander uitvergroot is, moet enige zelfspot toch kunnen…
Citroënreclame Jehova Getuigen
Citroënreclame Jehova Getuigen
jhonkort wat ben jy een domme jongen alles zomaar aannemen wat h
de oplichter s in brooklyn verkondigen .sukkel.
Ik ben zelf j Jehovah’s Getuigen Ik vond Jeroen van been een best wel om te lachen Ik ben wel humor wij moeten allemaal lachen Ik vond het een hele goede reclame over ons zo zie je maar weer dat mensen die geen duidelijkheid een goede reclame kunnen maken dat wij inderdaad het enige geloof zijn die prediker wat Jezus wordt opgedragen
…ik blijf het een super leuk reclame stukje vinden!…..hoe typerend goed heeft men de die meneer en mevrouw uitgekozen om dit te spelen!….de naam van de JG hoeft men nergens te noemen…iedereen weet gewoon dat dit op de getuigen slaat!….Om dit aan te voelen is natuurlijk niet al te moeilijk, er is nu eenmaal maar 1 groep van Christenen die zich met werkelijke prediking bezig houdt….een predikant, pastor, dominee of pastoor heb ik dit nog nooit zien doen…als je je 48,- euro lidmaatschap per jaar maar betaald zal het ze een worst zijn in wat of wie je ook maar gelooft…..wat een opsteker voor de JG!
Hartelijke groet,
John van Beem